fbpx

כמה מילים על בינה מלאכותית ChatGPT

בנובמבר 2022 הושק ChatGPT וגרם לבאזז רציני לאור זאת לאחר קריאת מאמרים בנושא והשתתפות בסדנאות וקורסים אני מביאה סקירה בנושא שתחלק למספר פוסטים

מה זה ChatGPT?

ChatGPT הוא כלי לעיבוד שפה טבעית המונע על ידי טכנולוגיית AI (Artificial intelligence) המאפשרת לנהל שיחות אנושיות ועוד הרבה יותר עם הצ'אט בוט. מודל השפה יכול לענות על שאלות ולסייע לנו במשימות, כגון חיבור הודעות דואר אלקטרוני, מאמרים ועוד.

השימוש פתוח כרגע לציבור ללא תשלום מכיוון ש-ChatGPT נמצא בשלב המחקר ואיסוף המשובים שלו. גרסת מנוי בתשלום בשם ChatGPT Plus הושקה בתחילת פברואר.

מי יצר את ChatGPT?

ChatGPT נוצר על ידי OpenAI, חברת בינה מלאכותית ומחקר. החברה השיקה את ChatGPT ב-30 בנובמבר 2022.

OpenAI אחראית גם ליצירת DALL-E-2, מחולל אמנות AI פופולרי, ו-Whisper, מערכת זיהוי דיבור אוטומטית.

עד כמה ChatGPT הוא חדשני?

"ChatGPT מפחיד וטוב. אנחנו לא רחוקים מבינה מלאכותית חזקה ומסוכנת", אמר אילון מאסק, שהיה אחד ממייסדי OpenAI לפני שעזב. סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, כתב בטוויטר כי ל-ChatGPT היו יותר ממיליון משתמשים בחמשת הימים הראשונים לאחר השקתו.

על פי ניתוח של הבנק השוויצרי UBS, ChatGPT היא האפליקציה הצומחת ביותר בכל הזמנים. הניתוח מעריך כי ל-ChatGPT היו 100 מיליון משתמשים פעילים בינואר, חודשיים בלבד לאחר השקתו. לשם השוואה, לקח לטיקטוק תשעה חודשים להגיע ל-100 מיליון משתמשים.

איך נכנסים ל-ChatGPT?

כדי לגשת ל-ChatGPT נכנס לכתובת chat.openai.com וניצור חשבון OpenAI.

לאחר שניכנס, נוכל להתחיל לשוחח בצ'אט עם ChatGPT. התחלת השיחה נעשית על-ידי שאילת שאלה. זאת מכיוון ש – ChatGPT עדיין נמצא בשלב המחקר שלו, הוא חינמי לשימוש ותוכלו לשאול כמה שאלות שתרצו.

כמה עולה ChatGPT?

ChatGPT הוא חינמי לשימוש, לא משנה למה אתם משתמשים בו, כולל כתיבה, כתיבת קוד ועוד.

יש אפשרות מנוי שמשתמשים יכולים לנצל שעולה $20 לחודש. מודל המנוי בתשלום מבטיח למשתמשים הטבות נוספות כגון גישה כללית אפילו בקיבולת, וזמני תגובה מהירים יותר.

עם זאת, הגרסה החינמית היא עדיין אופציה סולידית מכיוון שיש לה בעיקר את אותן יכולות טכניות, למעט גישה לגרסה העדכנית ביותר של הבינה המלאכותית, המכונה GPT-4, שמודל המנוי מבטיח.

ChatGPT עדיין חינמי לשימוש. בגלל הסערה שעוררו יכולותיו המתקדמות, אנשים רבים נוהרים להשתמש בו. האתר פועל באמצעות שרת, וכאשר יותר מדי אנשים קופצים לשרת, הוא מעמיס ולא יכול לעבד את הבקשה שלנו. זה לא אומר שלעולם לא נוכל לגשת אליו. זה רק אומר שצריך לנסות לבקר באתר במועד מאוחר יותר, כאשר פחות אנשים מנסים לגשת לשרת. אפשר גם להשאיר את הכרטיסייה פתוחה ופשוט לרענן אותה מעת לעת.

אם נרצה לדלג על ההמתנה ולקבל גישה אמינה, יש תוכנית ChatGPT pro של OpenAI, המכונה ChatGPT Plus, מאפשרת למשתמשים לקבל גישה כללית גם בשעות שיא, לחוות זמני תגובה מהירים יותר, ולקבל גישה מועדפת לתכונות ושיפורים חדשים, כולל LLM המתקדם ביותר של OpenAI, GPT-4. שירותי הפרימיום עולים $20 לחודש.

איך אנשים משתמשים ב-ChatGPT?

למודל פונקציות רבות בנוסף למענה על שאלות פשוטות. ChatGPT יכול לחבר מאמרים, לתאר אמנות בפירוט רב, ליצור הנחיות אמנות AI, לנהל שיחות פילוסופיות ואפילו לכתוב קוד.

הנוח והשימושי הוא לבקש מהצ'אט בוט עזרה ביצירת רשימות בסיסיות, כמו רשימת מכולת ורשימת מטלות כדי להפוך את חיי היומיום לפרודוקטיביים יותר. האפשרויות הן אינסופיות.

איך ChatGPT עובד?

מודלים של בינה מלאכותית מסוג זה מאומנים על כמויות עצומות של מידע מהאינטרנט, כולל אתרי אינטרנט, ספרים, מאמרי חדשות ועוד.

מה ההבדל בין ChatGPT למנוע חיפוש?

ChatGPT הוא מודל שפה שנוצר כדי לנהל שיחה עם משתמש הקצה. מנוע חיפוש מאנדקס דפי אינטרנט באינטרנט כדי לעזור למשתמש למצוא את המידע שביקש. ל-ChatGPT אין את היכולת לחפש מידע באינטרנט. הוא משתמש במידע שלמד מנתוני האימון כדי לייצר תגובה, מה שמשאיר מקום לטעויות.

הבדל משמעותי נוסף הוא של-ChatGPT יש גישה למידע רק עד 2021, בעוד שלמנוע חיפוש רגיל כמו גוגל יש גישה למידע העדכני ביותר. אז אם תשאלו את ChatGPT מי זכה במונדיאל 2022, הוא לא יוכל לתת לכם תשובה, אבל גוגל כן.

מהן המגבלות של ChatGPT?

למרות שהוא נראה מרשים מאוד, ל-ChatGPT עדיין יש מגבלות. מגבלות אלה כוללות את חוסר היכולת לענות על שאלות המנוסחות באופן מסוים, שכן זה דורש ניסוח מחדש כדי להבין את שאלת הקלט. מגבלה גדולה יותר היא חוסר איכות בתגובות שהוא מספק – שלפעמים יכול להישמע מתקבל על הדעת אבל לא הגיוני מבחינה מעשית או יכול להיות מילולי מדי.

במקום לבקש הבהרות לגבי שאלות מעורפלות, המודל פשוט מנחש מה המשמעות של השאלה שלך, מה שעלול להוביל לתגובות לא מכוונות לשאלות. מגבלה זו כבר הובילה את אתר השאלות והתשובות למפתחים StackOverflow לחסום לפחות זמנית תגובות שנוצרו על ידי ChatGPT לשאלות.

מגבלה משמעותית נוספת היא שהנתונים של ChatGPT מוגבלים עד 2021. לצ'אט בוט אין מודעות לאירועים או חדשות שהתרחשו מאז. לכן, חלק מההנחיות לא יניבו תוצאות, כמו "מי זכה במונדיאל ב-2022?".

לבסוף, ChatGPT אינו מספק מקורות לתגובותיו.

האם אפשר לדבר בצ'אט עם ChatGPT?

למרות שחלק מהאנשים משתמשים ב-ChatGPT לכמה פונקציות מורכבות, אפשר להשתמש ב-ChatGPT לפעילויות שגרתיות יותר כמו ניהול שיחה ידידותית.

חלק מהתחלות השיחה יכולות להיות פשוטות כמו, "אני רעב, איזה אוכל אני צריך לקבל?" או משוכללות כמו "מה אתה חושב שקורה בעולם הבא?" כך או כך, ל-ChatGPT בטוח תהיה תשובה עבורכם.

מדוע אנשים מסוימים מודאגים מ-ChatGPT?

אנשים מביעים חששות לגבי צ'אטבוטים של בינה מלאכותית שיחליפו או ינוונו את האינטליגנציה האנושית. לדוגמה, הצ'אט בוט יכול לכתוב מאמר על כל נושא ביעילות (אם כי לא בהכרח במדויק) תוך שניות, מה שעשוי לבטל את הצורך בכותב אנושי.

הצ'אט בוט יכול גם לכתוב חיבור שלם תוך שניות, מה שמקל על התלמידים לרמות או להימנע מללמוד לכתוב נכון.

דאגה נוספת עם הצ'אטבוט AI היא הפצה אפשרית של מידע שגוי. מכיוון שהבוט אינו מחובר לאינטרנט, הוא עלול לטעות במידע שהוא משתף.

הבוט עצמו אומר: "התגובות שלי לא נועדו להיתפס כעובדה, ואני תמיד מעודד אנשים לאמת כל מידע שהם מקבלים ממני או מכל מקור אחר". OpenAI מציינת גם כי ChatGPT כותב לפעמים "תשובות שנשמעות סבירות אך שגויות או שטותיות".

המשך המאמר בפוסט הבא

אני מזמינה אותך להגיב כאן בבלוג ולשתף את חבריך.

אם ברצונך להתייעץ בנושאי מחשבים, אינטרנט וטכנולוגיה, מחפש ליווי טכנולוגי השאר את פרטיך

ואשמח לעזור בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הדרכות

לקבלת המדריך החינמי סודות המחשב "סודות המחשב"

עקבו אחריי

דילוג לתוכן