fbpx

כיצד לבצע גיבוי ב – Windows10

ב – Windows 10 קיימת אפשרות לבצע גיבוי באמצעות כלי הגיבוי היסטוריית קבצים  שהוא כלי מובנה בתוכנה

היסטוריית קבצים בונה ספריה של הקבצים כולל גרסאות קודמות של המסמכים שלכם, שניתן לשחזר אם יש צורך בכך.

היסטוריית קבצים של  Windows10 הוא חלק חיוני של כל אסטרטגיה גיבוי מחשב, אבל זה רק חלק אחד. באופן אידאלי, כדאי שהקבצים שלכם יהיו בשלושה מקומות: עותק עובד על הכונן הקשיח הפנימי שלכם, גיבוי מקומי שאתם יכולים לגשת מיד, וכן גיבוי מרחוק ששומר על הקבצים שלכם במקום מרוחק.

בדרך זו, אם משהו קורה בבית שלכם כגון אש, שיטפון או כל נזק אחר, העותק השלישי נמצא עדיין בבטחה הרחק משם במקום הגיבוי המרוחק. הדרך הקלה ביותר לטפל בגיבוי מרחוק היא להשתמש בשירות גיבוי מקוון.

במאמר זה אסביר לגבי כלי הגיבוי של Windows10

כדי להתחיל עם היסטוריית קבצים בגירסה העדכנית ביותר של Windows 10, לחצו על סמל גלגל השיניים הגדרות ועברו אל  עדכון ואבטחה>> גיבוי

הפעילו את כלי הגיבוי על ידי הדלקת המחוון.

חברו את הכונן הקשיח החיצוני שלכם למחשב ולאחר מכן  לחצו על "+"  ליד הוספת כונן/תיקייה . תראו הנחיה לבחור כונן חיצוני, בחרו את הכונן שאתם רוצים, וזהו. היסטוריית הקבצים מאחסנת כעת את הנתונים שלכם. מחוון הפעלה / כיבוי יופיע כעת תחת כותרת חדשה הנקראת "גיבוי אוטומטי של הקבצים שלי".

כברירת מחדל, היסטוריית הקבצים של Windows 10 תגבה את כל התיקיות בתיקיית המשתמש שלכם, גבו את הקבצים שלכם בכל שעה (כל עוד כונן הגיבוי זמין) ושמרו עותקים קודמים של הקבצים שלך לנצח.

כדי לשנות כל אחת מההגדרות, לחצו על אפשרויות נוספות תחת מחוון ההפעלה / כיבוי.

 

המסך הבא שאליו נגיע נקרא אפשרויות גיבוי. בחלק העליון של הדף יש אפשרות להפעיל גיבוי ידני, ומתחת לתפריטים הנפתחים כדי לשנות את התדירות שבה תרצו להפעיל את הגיבוי שלכם עם בחירות הנעות בין 10 דקות עד פעם ביום. אם מקום האחסון בכונן הגיבוי נמוך, תוכלו להימנע מהפעלת היסטוריית קבצים על ידי לחיצה על התפריט הנפתח תחת  שמור את הגיבויים שלי  ובחרו באפשרות  עד להוספת שטח. 

 

כדי להוסיף תיקיה לגיבוי, לחצו על "+" תחת גיבוי תיקיות אלה כפי שמופיע בתמונה העליונה . כדי להסיר תיקיה, יש לגלול למטה כדי למצוא אותה, ללחוץ עליה כדי להדגיש אותה ולאחר מכן ללחוץ על  הסר .

בחלק התחתון של המסך ניתן גם ליצור רשימה של תיקיות כדי לכלול באופן ספציפי, או להפסיק לגבות את הכונן שנבחר כעת, ולבחור אחד אחר – אפשר לבחור רק כונן גיבוי ייעודי אחד בכל פעם.

 

לאחר הפעלת היסטוריית הקבצים, יש טריק שימושי לגישה לגרסאות ישנות יותר של קובץ: לחצו באמצעות לחצן העכבר הימני על קובץ בסייר הקבצים ולאחר מכן בחרו שחזר גרסאות קודמות . אפשרות נוספת לחיצה ימנית על הקובץ בחירה ב – מאפיינים >> גרסאות קודמות .

אני מזמינה אותך להגיב כאן בבלוג ולשתף את חבריך.
אם ברצונך להתייעץ בנושאי מחשבים, אינטרנט וטכנולוגיה, מחפש ליווי טכנולוגי השאר את פרטיך
ואשמח לעזור בהקדם.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הדרכות

לקבלת המדריך החינמי סודות המחשב "סודות המחשב"

עקבו אחריי

דילוג לתוכן