fbpx

יש לי תוכנת אנטי וירוס במחשב – האם אני יכול להיות רגוע?

האם אני מוגן מפני וירוסים | ליאורה מרוםאז זהו שלא.

ישנם סוגים שונים של נוזקות היכולים לפגוע במחשב שלנו. וירוס מחשבים הוא בעצם תוכנה, קוד זדוני שנכתבה על ידי כותב הוירוס ונשתלה בקובץ רגיל כמו תמונה, מסמך וכדומה, מתוך כוונה להזיק למחשבים אשר נדבקו בו.

ישנם סוגים שונים של וירוסים המבצעים לאחר ההדבקה את מה שתוכנתו לעשות. כמו לגרום למחשב להאט את מהירות העבודה, לחבל בקבצי מחשב שונים, להרוס את המידע במחשב ואף לפגוע בחומרה על ידי העמסת יתר  על המחשב כך שהחומרה נהרסת עקב חימום יתר.

סוסים טרויאנים או רוגלות נשתלים במחשב שלנו ויכולים להעביר את המידע ממנו לגורם אחר על ידי העברת המידע למחשבים מרוחקים, השתלטות על המחשב, מחיקת כל הקבצים שבו בקיצור הרס המידע שבמחשב. שמענו אף על מקרים בהם המחשב "נחטף" על ידי גורמים שונים ואנשים נתבקשו לשלם כופר עבור שחרור המחשב החטוף והחזרת המידע לבעליו החוקיים.

יש לזכור שאופן ההדבקה בוירוס יכולה לקרות בין היתר מפתיחה של אימייל נגוע או העתקה של קובץ נגוע ממחשב אחר ולכן אסור לפתוח קבצים שמגיעים מגורם לא ידוע ולבדוק בעזרת תוכנת אנטי וירוס גם קבצים שאנו מעתיקים למחשב שלנו

מה עושים?

יש צורך להתקין במחשב תוכנת אנטי וירוס שתגן על המחשב. אפשר למצוא בשוק תוכנות אנטי וירוס בתשלום או בחינם אולם לא מספיק רק להתקין את התוכנה. צריך לוודא שאנו מבצעים עדכונים של התוכנה באופן אוטומטי או באופן יזום. בנוסף צריך לבצע בדיקה יזומה של וירוסים מדי מספר ימים. בנוסף לתוכנת אנטי וירוס מומלץ להתקין גם תוכנת אנטי רוגלות ותוכנת חומת אש (פיירוול) המגנות מפני מזיקים שרוב תוכנות האנטי וירוס לא יודעות לטפל בהם.

אשמח לקבל תגובות או שאלות בנושא.

8 תגובות

    1. תודה על תגובתך
      המשיכי לעקוב אחרי הבלוג ואחרי עדכונים עתידיים
      אין הכוונה להמליץ על תוכנות ספציפיות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הדרכות

לקבלת המדריך החינמי סודות המחשב "סודות המחשב"

עקבו אחריי

דילוג לתוכן