fbpx

למה באמת צריך להפסיק להשתמש ב- Wi-Fi ציבורי

הבה נראה איך אנשים משתמשים בהתקנים הניידים שלהם. שימוש ברשתות Wi-Fi ציבוריות חינם, למשל, מגיע עם מספר סיכונים ביטחוניים חמורים, אך סקרים מראים כי הרוב המכריע של האמריקאים ולא רק הם, נוהגים לעשות את זה בכל מקרה. במחקר שנערך לאחרונה הודו 75% מהמשתתפים שהם נוהגים להתחבר לדוא"ל האישי שלהם בזמן שימוש ב- Wi-Fi הציבורי.

למרות שנתקלנו כבר במקרים בהם נגנב מידע פיננסי או פורסמו תמונות מעוררות מבוכה בציבור יותר ויותר אנשים מעדיפים חיבור לרשתות Wi-Fi ציבוריות. אי נקיטת אמצעי הזהירות הנדרשים עלולה להוביל לפגיעה מתמשכת. עבור מכשירים ניידים, הנזק הוא דיגיטלי: גניבת הנתונים האישיים שלך, כגון סיסמאות, מידע פיננסי או תמונות או סרטונים פרטיים. אתה מגלגל את הקוביות בכל פעם שאתה מתחבר לרשת בחינם בבית קפה, בלובי של המלון או בטרקלין התעופה.

הבעיה אינה מוגזמת, או מאפיינת רק תאגידים גדולים. מחקריים הוכיחו שמידע אישי רב נחשף להאקרים בכל שנה, וכי 89% מכלל התקפות סייבר כרוך במניעים כספיים או ריגול.

כל האקר מתחיל יכול למצוא ברשת מדריכים מקוונים המסבירים איך לחדור ל – Wi-Fi ציבורי. השיטה הנפוצה ביותר של ההאקר היא הפיכת המכשיר שלו לנקודת גישה לאינטרנט. שיטה אחרת יצירת דף התחברות מתחזה לדף אמיתי של חיבור ל –  Wi-Fi ציבורי, לדוגמה של בית מלון,  והפעלת תוכנה זדונית לקבלת מידע רגיש מהמכשיר האישי. התוכנה יכולה להיות רדומה ולא מזוהה במשך מספר חודשים לפני שניתן לגשת אליה מרחוק.

מהי הדרך הטובה ביותר להגן על עצמך מפני סוגים אלה של איומי Wi-Fi? למרות הגנה אנטי וירוס חומת אש הן שיטות חיוניות של הגנה סייבר, הם חסרי תועלת מפני האקרים על רשתות Wi-Fi לא מאובטחת.

להלן מספר עצות אבטחה לשמור מידע שנמצא במכשירים שלך:

1.      אל תשתמש ב- Wi-Fi ציבורי כדי לקנות באינטרנט, להיכנס למוסד הפיננסי שלך או לגשת לאתרים רגישים אחרים.

2.      השתמש ברשת וירטואלית פרטית, או VPN, כדי ליצור רשת בתוך רשת, תוך שמירה על כל מה שאתה עושה מוצפן.

3.      בצע אימות כפול בעת כניסה לאתרים רגישים, כך שגם אם לאנשים זדוניים יש את הסיסמאות לבנק, למדיה החברתית או לדוא"ל, הם לא יוכלו להתחבר

4.      בקר רק באתרים עם הצפנת HTTPS כאשר אתה נמצא במקומות ציבוריים, בניגוד לכתובות HTTP המוגנות פחות

5.      הפסק את התכונה האוטומטית של קישוריות ה- Wi-Fi בטלפון שלך, כך שהיא לא תחפש באופן אוטומטי נקודות חמות

6.      אל תציג את חיבור ה- Bluetooth שלך כאשר אתה נמצא במקומות ציבוריים כדי להבטיח שאחרים לא יירטו את העברת הנתונים שלך

זכור !! ישנם שלושה סוגים של אנשים בעולם: אלה שנפרצו, אלו שיהיו הבאים בתור לפריצה, ואלה שנפרצים עכשיו ופשוט לא יודעים את זה עדיין.

ככל שתגן על עצמך, כך יגברו הסיכויים שלך לצמצם את הנזק הפוטנציאלי.

זכור: נפילה קורבן לסכנות הציבוריות של ה- Wi-Fi היא שאלה של מתי, ולא שאלה של אם.

 

תגובה אחת

  1. הי ליאורה, אני לא זוכר איך שמעתי על הבלוג שלך אבל אני קורא ונהנה כבר כמה חדשים.
    נכון שחלק מהנושאים אני מכיר, נעים לקבל תזכורת אבל יש גם הרבה חדשים ומועילים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הדרכות

לקבלת המדריך החינמי סודות המחשב "סודות המחשב"

עקבו אחריי

דילוג לתוכן