fbpx

מדוע כדאי להשתמש במספר דפדפנים

ימי מלחמות הדפדפן תמו. כמעט כולם החליטו איזה דפדפן עובד הכי טוב עבורם. עם זאת, איננו צריכים להיות בקשר בלעדי עם Chrome, Edge או Safari  . למעשה, יש הרבה סיבות טובות להחזיק שני דפדפנים או יותר שבהם נשתמש באופן קבוע.

שמירה על הפרדה בין העבודה והחיים האישיים

טרנד העבודה מהבית שהתעצם בתקופת הקורונה עדיין כאן וכפי הנראה כדי להישאר. אם כל כך הרבה אנשים שמשתמשים במחשבים האישיים שלהם למטרות עסקיות, זה רק הגיוני להקים חומה של הפרדה בין העבודה לחיי הבית.

זה נכון במיוחד אם המעסיק נותן לנו אימייל לעבודה ואישורי התחברות עבור שירותים וכלים מרובים. כניסה ל  Gmail -האישי ול Gmail –  של העבודה שלנו באותו דפדפן הוא מתכון בטוח ליצירת בלגאן. אם נשיב להודעות שלא נענו או נשלח אימיילים מחשבון שגוי, או ניצור בטעות ערבוב של עוד דברים חשובים אחרים בגלל שנכנסנו בטעות לחשבון Google הלא נכון.

שמירת כל הנתונים הקשורים לעסק שלנו בדפדפן משלו מביאה יתרונות נוספים. לדוגמה, נניח שאנחנו מחוברים לחשבון Google האישי שלנו ומחפשים דברים שקשורים לעבודה במהלך כל  יום העבדה, כשנשב בערב לצפות קצת ביו-טיוב הצעות הסרטונים שלנו עשויות להיות מושפעות במידה רבה מהחיפושים שהיו במהלך יום העבודה, מה שמקשה מעט על איזון בריא בין עבודה לחיים .

לחלק את הפעילות המקוונת שלנו

זה לא רק להפריד בין החיים המקצועיים לאישיים.  אם יש לנו תחביבים, אולי כדאי לשקול להשתמש בדפדפן שונה רק בשבילם. כתב יוצר סרטים חובב שהוא משתמש בחשבונות ייעודיים עבור הפרויקטים שלו כך שבכל שלב בתהליך יצירת הסרט נשמרים את כל החשבונות, הסימניות, ההיסטוריות, היומנים ועוד במקום אחד.  זה נוח להחזיק דפדפן עם הכל שמור ומוכן לעבודה בעת חידוש העבודה על הפרויקט או להתחיל משהו חדש.

אני באופן אישי משתמשת במספר חשבונות גוגל ועבורם משתמשת בדפדפנים שונים, וגם לגבי שימוש באינטרנט, עבור האזנה לפודקאסטים , צילום, מוזיקה, בישול וכו', זה מהווה עבורי מעין סטודיו וירטואלי.

גם עבור מדיה חברתית אני משתמשת בדפדפן שונה עבור אתרים כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם,   Pinterest ועוד  וזה מונע ממני הסחת דעת שימוש בדפדפן שמיועד רק לרשתות חברתיות = יותר ריכוז במהלך יום העבודה ומאפשר להיות במהלך העבודה הרבה יותר פרודוקטיבי.

שיפור את הפרטיות שלנו בזמן הגלישה באינטרנט

שימוש במספר דפדפנים גם מקל על מחיקת הנתונים שלנו. נניח אם רוצים לסגור חשבונות ולמחוק נתונים שהצטברו עבור פעילות מקוונת מסוימת. אם כל הפעילות שלנו מתרכזת בדפדפן בודד, נשקיע יותר זמן בחיפוש אחר פרטי ההיסטוריה, אישורי כניסה, חשבונות מדיה חברתית ועוד כדי למקד את הפעילויות הללו. אם נשתמש בדפדפן ייעודי לפעילות זו, נוכל לחסוך שעות של זמן כיוון שלא נצטרך לסנן כל כך הרבה נתונים.

ניצול התכונות הייחודיות של הדפדפנים השונים

הגבלה של עצמנו לדפדפן בודד עשויה למעשה לפגוע בחוויה המקוונת שלנו. לא כל הדפדפנים זהים. לכל דפדפן יש ערכת תכונות  ייחודיות משלו ולמרות שיש הרבה חפיפה, לאף דפדפן אין הכל. ולחלק מהדפדפנים יש תכונות מיוחדות לדוגמה, ל Safari –  אין תכונות כמו מצב מסך מלא, כרטיסיות צד ותוספות מותאמות אישית. בנוסף, דפדפנים מסוימים פשוט טובים יותר מאחרים במשימות מסוימות. כדאי  לחקור את ערכת הכלים וזרימת העבודה הייחודית של כל דפדפן כדי לקבוע איזה דפדפן מתאים לשימוש מסוים. לדוגמה דפדפן כרום נחשב הטוב ביותר עבור רוב האנשים, הדפדפנים אדג' של מיקרוסופט וספארי של אפל נחשבים טובים יותר עבור חיי סוללה ודפדפן פיירפוקס של מוזילה נחשב הטוב ביותר להתאמה אישית.

אני מצרפת טבלת השוואה שנערכה בין דפדפנים שונים ופורסמה באתר https://socialcompare.com

השוואת דפדפנים

הדברים הקטנים עושים הבדל גדול

לפעמים, זה פשוט נוח להיות מסוגלים להפעיל תוכנית אחרת כדי לבדוק משהו. לדוגמה, נניח שדף אינטרנט לא עובד בדפדפן שלנו. יכול להיות שהאתר מושבת, או שנחסמנו איכשהו  דרך מצוינת לבדוק היא להפעיל את הדפדפן השני שלנו כדי לראות אם הבעיה קיימת גם שם.

בנוסף, ייתכן שנצטרך להתקין תוסף דפדפן עבור משימה מסוימת שאנו מבצעים באופן שגרתי. אבל, אנחנו לא רוצים להשתמש בתוסף כל הזמן וגם לא רוצים להשבית ולאפשר אותו בכל פעם שאנחנו משתמשים בו.  גם כאן יכול להיות פתרון מצוין להתקין דפדפן עם התוסף הזה למטרה זו ולעבור בין דפדפנים לפי הצורך.

שורה תחתונה

דפדפנים הם כמו מכוניות שנוסעות לאורך אוטוסטרדת המידע.  שימוש במספר דפדפנים מאפשר לנו שימוש ספציפי ותכונות ייחודיות בהתאם לצורך, ובניגוד למכוניות דפדפנים הם חינמיים ואינם זקוקים להחלפת דלק או שמן.

אני מזמינה אותך להגיב כאן בבלוג ולשתף את חבריך.
אם ברצונך להתייעץ בנושאי מחשבים, אינטרנט וטכנולוגיה, מחפש ליווי טכנולוגי השאר את פרטיך
ואשמח לעזור בהקדם.

4 תגובות

  1. תודה על הכתבה, עזרה לי להבין את ההבדלים בין הדפדפנים השונים והאם כדאי להשתמש ביותר מדפדפן אחד.
    אם כך, אוריד את האדג' בנוסף לכרום.
    שוב תודה.

    1. רב הדפדפנים מאד דומים אחד לשני ובעיקר העניין הוא ההרגל והנוחות האישית שלנו (הם גם מעדכנים ומתעדכנים אחד מהשני את השינויים והחידושים)
      אני באופן אישי משתמשת ב- 2 דפדפנים מטעמי נוחות ובכל אחד מהם כרטיסיות אחרות.
      בהצלחה

  2. ב"ה אשמח להשוואת דםדפנים חוסמי פרסומות לנייד, למשל pluma, epic, ומצבי incognito .תודה על פרסום הנושא מספר דפדפנים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הדרכות

לקבלת המדריך החינמי סודות המחשב "סודות המחשב"

עקבו אחריי

דילוג לתוכן