fbpx

האם יש בעיות אבטחה בתוכנת ZOOM?

Zoom הפכה לפופולרית במיוחד בחודשיים האחרונים בגלל משבר הקורונה, בזכות הנוחות וקלות השימוש בה, והיכולת לתקשר עם משפחה וחברים בשהות בבידוד.

חוקרים בחברת הסייבר האמריקאית Cyble אישרו כי למעלה מ- 500,000 חשבונות Zoom  נפרצו. החוקרים הצליחו לרכוש 530,000 חשבונות Zoom אשר כוללים פרטים רגישים כמו חשבונות מייל, ססמאות, קישורים ישירים לפגישות, מספרים מזהים אישיים של בעלי חשבונות ועוד.

ברשימת החשבונות שנפרצו היו גם חשבונות השייכים לעובדים במוסדות וארגונים גדולים בארה"ב כמו סיטיבנק, ג'יי פי מורגן וגם חשבונות השייכים לאוניברסיטאות ומכללות גדולות ועוד מוסדות וארגונים אחרים.

על פי הפרסום, ההאקרים לא פרצו ל- Zoom אלא השיגו את שמות המשתמשים והססמאות מהדלפות ישנות שהתפרסמו ברשת. הם פשוט ניסו להתחבר לחשבונות Zoom באמצעות אותם שמות משתמשים וססמאות שמצאו בעבר. דבר זה אושר גם על ידי מפתחי Zoom.

כך תבדקו אם חשבון ה – Zoom שלכם נפרץ

אם אתם מודאגים מכך שחשבון ה- Zoom שלכם נפרץ ואתם מעוניינים לבדוק זאת, תוכלו לעשות זאת דרך אתר https://haveibeenpwned.com/

בעבר פרסמתי בבלוג אודות האתר בפוסט שעסק אף הוא בפריצה לחשבונות משתמשים ובו הסבר מפורט אודות האתר והבדיקה שהוא מאפשר לבצע.

אפשר לקרוא את הפוסט בלחיצה על הקישור 773 מיליון כתובות מייל ומעל 20 מיליון ססמאות נחשפו בפריצה לאתרים שונים

המלצות לעתיד:

  • להשתמש בסיסמה ייחודית לכל אתר או שירות ולא להשתמש בסיסמה אחת למספר אתרים / שירותים.
  • מדי תקופה להחליף את הסיסמאות.
  • להשתמש במחולל סיסמאות.
  • לנהל מחברת רישום ססמאות ידנית ולא לשמור אותם על המחשב בקובץ או בתוך המייל

זכרו גם בתקופה זו ואולי אפילו יותר מנסים כל מיני בעלי עניין לגנוב מאיתנו פרטים אם עלי ידי הודעות SMS שיקריות או מיילים מתחזים ועוד.

היו ערניים לנושא וזכרו אף נותן שירות לא יבקש מכם את פרטי ההתחברות שלכם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הדרכות

לקבלת המדריך החינמי סודות המחשב "סודות המחשב"

עקבו אחריי

דילוג לתוכן