fbpx

גוגל תפסיק להציג פרסומות על בסיס נתוני הגלישה

החברה הודיעה בשבוע שעבר כי החל מהשנה הבאה היא תפסיק למכור מודעות אשר מתבססות על היסטוריית הגלישה של המשתמשים בדפדפן כרום. וכי בכוונתה להפסיק לעשות שימוש בטכנולוגיית מעקב אחר משתמשים  שמשמשת אותה היום כגון קבצי קוקיז

כלומר גוגל תפסיק להציע מודעות מבוססות היסטוריית הגלישה שלנו. המהלך של גוגל מצטרף למהלך נוסף שביצעה בעבר ובו הסירה את התמיכה בקבצי קוקיז מדפדפן הכרום.

זאת לאחר שספגה תלונות על פגיעה בפרטיות, שכן הטכנולוגיה סייעה למפרסמים לבצע פרסום ממוקד באתרי אינטרנט שבהם גולשים ביקרו, ולדעת אילו מודעות ממומנות שכנעו אותם לבצע רכישות על בסיס היסטוריית הגלישה שלהם.

דייוויד טמקין, מנהל המוצר של גוגל המוביל את השינוי פרסם בבלוג הרשמי של גוגל : "אנחנו מבהירים כי ברגע שיופסק השימוש בקוקיות של צד שלישי, אנחנו לא נייצר כלי ניטור חלופיים למעקב אחרי אנשים בעודם גולשים באינטרנט, וגם לא נעשה בהם שימוש במוצרים שלנו… אנחנו מבהירים כי ברגע שיופסק השימוש ב – "עוגיות" של צד שלישי, ושקבצי קוקיז צד שלישי ימחקו אנחנו לא נייצר/ נבנה כלי ניטור חלופיים למעקב אחרי אנשים בעודם גולשים באינטרנט, וגם לא נשתמש במוצרים שלנו לעשות זאת…".

אני מצרפת קישור לסרטונים המסבירים את הנושא שמן הסתם ימשיך לעניין אותנו וכדאי יהיה לעקוב אחריו

וסרטון נוסף

באותו עניין של שמירה על פרטיות כבר כתבתי בעבר על המדיניות של וואטסאפ בנושא הפרטיות הקישור למאמר הקודם ואמנם לאחר ה"רעש" שקם בנושא הורידו הילוך ועתה שוב חזרו ההודעות המבקשות לאשר את מדיניות הפרטיות מצרפת כמה צילומי מסך שמן הסתם יופיעו גם אצלכם

אני מזמינה אותך להגיב כאן בבלוג ולשתף את חבריך.
אם ברצונך להתייעץ בנושאי מחשבים, אינטרנט וטכנולוגיה, מחפש ליווי טכנולוגי השאר את פרטיך
ואשמח לעזור בהקדם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

*

הדרכות

לקבלת המדריך החינמי סודות המחשב "סודות המחשב"

עקבו אחריי

דילוג לתוכן